Jessica Eaton騎手、シンガポールでの騎乗終了してた

最終的に20鞍騎乗して2勝という結果に終わりました。

Jockey Details | Singapore Turf Club - Racing Portal

ハイライトとしては重賞のEW Baker Trophyで先行して流れ込み3着に食い込んだことだったでしょう。

Third in first Group race a big thrill for Eaton

www.youtube.com

Eaton makes most of shortened stay with Always Innocent

ただまあ見ていた限りでは特筆すべきところを感じませんでした。不注意騎乗で3日間の騎乗停止をくらって期間が短縮にもなりましたし、再びシンガポールにくるようなことはなかなかないかもしれません。

Race Results | Singapore Turf Club - Racing Portal

11月3日のこのレース、残り200mあたりでサムライハート産駒LIM'S SAMURAIの前を思いっきりカットしてしまっていますね。

裁決レポートには

App J Eaton, the rider of DINGHU MOUNTAIN, in the presence of her Acting Master, Trainer D Meagher, pleaded guilty to a charge of careless riding under MRA Rule 44(9)(a)(ii) in that inside the 200m, she permitted her mount to shift outwards, when insufficiently clear of LIM'S SAMURAI (CS Chin), resulting in that horse having to be checked. When deciding on penalty, the Stewards took into account her record, guilty plea, the degree of interference and carelessness and submissions from App Eaton that she has been engaged to ride at the Singapore Race Meetings on Friday, 08 November 2019 and Sunday, 10 November 2019. App Eaton was suspended from riding in races with effect from Monday, 11 November 2019 to Friday, 22 November 2019 both dates inclusive (three Singapore Race Days) and was advised of her Right of Appeal.

とありました。